Contact

Veelgestelde Vragen

Heeft u vragen?

Hier vindt u de antwoorden op de meest voorkomende vragen over onze maaltijden, leveringen, prijzen en onze sociale & signalerende functie. Indien u uw vraag niet kunt vinden op deze pagina of liever persoonlijk contact heeft kunt u contact opnemen via e-mail of bellen naar het telefoonnummer: 0162-462691

Maaltijden

1Wat voor soort maaltijden zijn het?
Alle maaltijden van Stichting Social Catering zijn koelvers en kant en klaar. Hierdoor zijn de maaltijden makkelijk op te warmen en proeft u de verse producten.
2Hoe worden de maaltijden bereid?
Al onze koelverse maaltijden worden bereid in de keuken van Vermeulen Catering. In deze keuken staan ervaren koks die uw maaltijd op traditionele wijze bereiden.
3Wordt er rekening gehouden met mijn diëten?
Ja, wij houden rekening met al uw wensen en diëten. U kunt dit eenmalig aangegeven en wij houden hier bij elke bestelling rekening mee. Voor meer informatie kunt u kijken op de pagina “Wensen & Dieëten“.

Bestellen

1Hoe kan ik me aanmelden voor de maaltijdservice?
U kunt zich gemakkelijk aanmelden voor onze maaltijdservice via de website. Onder de knop “aanmelden” vindt u een makkelijk in te vullen aanmeldformulier. Indien gewenst kunt u zich natuurlijk ook telefonisch aanmelden op het telefoonnummer: 0162-462691
2Kan ik tijdelijk maaltijden afnemen?
Het is mogelijk om onze maaltijden voor een langere periode af te nemen en voor een kortere periode. U kunt vooraf aangeven voor welke periode u maaltijden wilt bestellen en zult hiervoor een bestellijst ontvangen.
3Ben ik verplicht 3 gangen per dag af te nemen?
Nee, u bent bij Stichting Social Catering niet verplicht 3 gangen af te nemen. U heeft, naast een hoofdgerecht, zelf de keuze of u ook een voor- en na gerecht besteld.
4Ben ik verplicht 7 dagen in de week maaltijden af te nemen bij Stichting Social Catering?
Nee, u kunt zelf kiezen voor welke dagen u maaltijden bestelt bij Stichting Social Catering.
5Heb ik een opzegtermijn?
Nee, u heeft geen opzegtermijn wanneer u gebruik maakt van onze maaltijdservice. Zodra u opzegt en geen nieuwe keuzelijst invult en opstuurt zult u ook geen maaltijden meer ontvangen.
6Verzorgen jullie ook feestmenu’s?
Ja, wij verzorgen feestmenu’s en leveren ook voor uw gasten.

Bezorgen

1Op welke dagen bezorgen jullie?
Wij hanteren vaste bezorgdagen waardoor u weet wanneer u uw maaltijden ontvangt. De vaste bezorgdagen zijn als volgt:
  • Maandag – De maaltijden bestemd voor maandag & dinsdag
  • Woensdag – De maaltijden bestemd voor woensdag & donderdag
  • Vrijdag – De maaltijden bestemd voor vrijdag, zaterdag & zondag
2Wat zijn de bezorgtijden?
De maaltijden worden op vaste bezorgdagen tussen 09:00 uur en 12:00 uur bij u aan huis afgegeven. Indien gewenst bezorgen wij de maaltijden, kosteloos, tot in uw koelkast.
3Hoe worden de maaltijden bezorgd?
Alle kant en klaar maaltijden worden door onze vrijwilliger koud bij u afgeleverd in een koelhoudbox. Doordat de maaltijden in een koelhoudbox worden bezorgd behouden de maaltijden een optimale kwaliteit.
4Bezorgen jullie op zon- en feestdagen?
Wij verzorgen uw maaltijd voor alle zon- en feestdagen. Voorafgaand aan deze dagen worden de maaltijden bij u aan huis bezorgd zodat u op de dag zelf kunt genieten van een feestelijke maaltijd.
5Ik krijg een andere maaltijd dan ik heb besteld. Hoe kan dat?
Er zit een periode van twee weken tussen het moment dat u bestelt en het moment waarop wij de maaltijd bij u thuis bezorgen. Stel dat u ons op maandag een formulier met uw wensen geeft, dan bezorgen wij die maaltijd twee weken later

Opwarmen

1Hoe warm ik de maaltijden op?
U kunt de maaltijden gemakkelijk, binnen 4 minuten, opwarmen. U kunt de uitgebreide “stap voor stap” instructie hier downloaden.
2Waarin moet ik de maaltijden opwarmen?
Alle kant en klaar maaltijden zijn gemaakt om in de magnetron op te warmen.
3Hoe snel staat mijn maaltijd op tafel?
Doordat alle maaltijden koelvers zijn en u ze in de koelkast bewaart, hoeven de maaltijden niet te ontdooien. Dit scheelt veel tijd waardoor uw maaltijd binnen 4 minuten op tafel staat!

Betalen

1Wat zijn de kosten?
Het tarief voor onze maaltijdservice aan huis bedraagt in 2024 € 9,95 per 3-gangen maaltijd. De prijzen zijn als volgt:
  • Voorgerecht: €1,05
  • Hoofdgerecht: €7,85
  • Nagerecht: €1,05
2Welke betaalwijze hanteren jullie?
Maandelijks ontvangt u van ons een factuur welke middels een incassomachtiging 7 dagen na de factuurdatum van uw bankrekening wordt afgeschreven.
3Moet ik een minimaal aantal maaltijden afnemen?
Nee, u kunt voor elk gewenst aantal maaltijden bestellen bij Stichting Social Catering. U zit dus niet vast aan een minimaal aantal maaltijden per bestelling.
4Mijn maaltijd is vandaag nog niet bezorgd. Komt het eten nog wel?
Soms is de chauffeur door omstandigheden wat later. Indien wij nog geen contact met u hebben gezocht vragen wij u contact op met Stichting Social Catering via het telefoonnummer: 0162-462691

Vrijwilligers

1Waarom werken jullie met vrijwilligers?
Het doel van Stichting Social Catering is dat de maaltijden voor de ouderen zo betaalbaar mogelijk blijven en dat zij geen bijkomende kosten hoeven te betalen. Stichting Social Catering is zich ervan bewust dat hierdoor de stichting valt of staat met vrijwilligers. Daarom werken wij met een team van enthousiaste vrijwilligers.
2Wie zijn jullie vrijwilligers?
De vrijwilligers zijn mensen die doorgaans om leeftijdsredenen geen deel meer uit maken van het reguliere arbeidsproces of graag een extra steentje bijdragen aan de samenleving.
3Kan iedereen vrijwilliger worden?
Iedereen kan zich aanmelden als vrijwilliger. Door middel van een persoonlijk gesprek wordt er gekeken of de klik er tussen de vrijwilliger en stichting zit.
4Hoe word ik vrijwilliger?
U kunt zich gemakkelijk aanmelden als vrijwilliger via de website. Onder de knop “vrijwilligers” vindt u de knop “Word vrijwilliger”. Hier vindt u een makkelijk in te vullen aanmeldformulier. Indien gewenst kunt u zich natuurlijk ook telefonisch aanmelden op het telefoonnummer: 0162-462691

Over Stichting Social Catering

1Wie is Stichting Social Catering?
Stichting Social Catering richt zich op het bezorgen van koelverse kant en klaar maaltijden voor de senioren. Doordat veel senioren niet tevreden zijn over de maaltijden welke ze geleverd krijgen is Stichting Social Catering zich gaan richten op koelverse, verantwoorde en ambachtelijk bereide maaltijden. Stichting Social Catering is mede opgericht omdat wij, naast de behoefte aan een kwalitatief goede maaltijd, ook signaleren dat er onder senioren behoefte leeft aan sociaal contact. Wij willen hierin onze bijdrage leveren door de maaltijden te laten bezorgen door vrijwilligers met affiniteit met de senioren.
2Wat is het doel van de stichting?
Het doel van de Stichting Social Catering:
  • Klanten voorzien van een goede maaltijd waardoor men langer zelfstandig kan blijven wonen.
  • De mantelzorg minder belasten door middel van maaltijdverstrekkingen.
  • Bijdragen aan een goede gezondheid door het bieden van goede en verantwoord samengestelde maaltijden.
  • Vrijwilligers inzetten voor de bezorging van deze maaltijden. Door deze methode van bezorging aan huis bij senioren, vervullen wij een belangrijke sociale en signalerende functie in de samenleving.
3Wat zijn de voordelen van Stichting Social Catering?
Wanneer u gebruik maakt van de maaltijdservice van Stichting Social Catering profiteert u naast lekkere dagelijkse maaltijden van veel meer:
  • Onze betaalbare kant en klaar maaltijden worden gratis thuisbezorgd.
  • Onze koelverse kant en klaar maaltijden zijn makkelijk en snel op te warmen.
  • Er wordt rekening gehouden met uw wensen en diëten.
  • Wij vervullen een Sociale & Signalerende functie.
  • Onze maaltijdenservice is dagelijks opzegbaar.
  • Wij verlichten de mantelzorg.

Overige vragen

Staat uw vraag hier niet tussen of heeft liever persoonlijk contact? Dan kunt u contact opnemen via e-mail of bellen naar het telefoonnummer: 0162-462691

De mens en het lokale aspect staan bij ons centraal.