Onze maaltijden

Onze maaltijden, afgestemd en gemakkelijk

Eerst proeven, daarna genieten.

Gevarieerd en altijd kwalitatief

Koelverse maaltijden

Maaltijdservice Stichting Social Catering bezorgt verse kant en klaar maaltijden om u dagelijks te voorzien van een heerlijk verantwoorde maaltijd. Onze kant en klaar maaltijden bestaan uit een uitgebreid assortiment van koelverse producten. Wij leveren een gevarieerd aanbod van voorgerechten, hoofdgerechten en nagerechten. Het menu is uitgebreid en sluit aan bij het huidige seizoen en de maaltijden zijn eenvoudig op te warmen.

Alle maaltijden zijn vers gemaakt en luchtdicht afgesloten. Wanneer een maaltijd is afgesloten wordt deze voorzien van een uiterste houdbaarheidsdatum.

De bereidingswijze van onze kant en klaar maaltijden

De maaltijden worden bereid door ervaren koks. Deze koks bereiden dagelijks verse maaltijden in een keuken te Oosterhout. Wij zijn van mening dat de smaak van producten pas echt tot hun recht komt wanneer er gebruik wordt gemaakt van verse producten. Daarom wordt er uitsluitend gebruik gemaakt van dagverse producten welke op een lekkere manier worden bereid.

Na de bereiding worden de maaltijden snel teruggekoeld naar een temperatuur onder de 5 graden Celsius, zodat de smaak optimaal bewaard blijft.

Binnen het bereidingsproces dient besmetting of her-besmetting van de koelverse maaltijden voorkomen te worden. Daarbij staat de hygiëne boven aan onze prioriteiten. Hiervoor zijn de volgende eisen aan onze koks gesteld en maatregelen getroffen:

• De keukenmedewerkers ontvangen een goede en helder geformuleerde schriftelijke werkinstructie.
  • Er wordt op toegezien dat de te gebruiken materialen zoals serviesgoed en bestek goed schoon zijn. Naast serviesgoed en bestek dienen ook de werktafels en overige materialen schoon te zijn.
  • De medewerkers dienen een hoofdbedekking te dragen waarmee alle haren volledig zijn bedekt.
  • Er dient te worden gezorgd voor een juiste afstelling van de temperatuur in de ruimte voor koud portioneren van de koelverse maaltijden.

Kant en klaar maaltijden met seizoens- en streekproducten

De koelverse maaltijden zijn seizoensgerelateerd en worden bereid met streekproducten. Om ervoor te zorgen dat u kunt genieten van een maaltijd in combinatie met het jaargetij bieden wij, naast de maaltijden die het hele jaar smaken, ook seizoensgerelateerde maaltijden.

De koelverse maaltijden kennen daarom een herfst, winter, lente en zomercyclus.

Een gevarieerd menu

Stichting Social Catering brengt veel variatie in de maaltijden. Het weekmenu biedt veel verschillende gerechten en bestaat uit:

• 14 Soepen
  • 28 Hoofdgerechten
  • 14 Nagerechten

De keuzemenulijsten worden twee weken voor de leveringsweek, op vrijdag, bij u thuis aangeleverd door een van onze vrijwilligers. Op de aansluitende maandag dienen de ingevulde menulijsten ingeleverd te worden bij de bezorger. Zo krijgt u ruim de tijd uw keuze te maken uit het gevarieerde menu.

De mens en het lokale aspect staan bij ons centraal.