Over de Stichting

Alles over Stichting Social Catering

Stichting Social Catering

Stichting Social Catering richt zich op het bezorgen van koelverse kant en klaar maaltijden voor de senioren. Vooral nu, in de tijd van de vergrijzing, is het van essentieel belang om in te spelen op de eisen en wensen van de senioren.

Doordat veel senioren niet tevreden zijn over de maaltijden welke ze geleverd krijgen is Stichting Social Catering zich gaan richten op koelverse, verantwoorde en ambachtelijk bereide maaltijden.

Stichting Social Catering is mede opgericht omdat wij, naast de behoefte aan een kwalitatief goede maaltijd, ook signaleren dat er onder senioren behoefte leeft aan sociaal contact. Wij willen hierin onze bijdrage leveren door de maaltijden te laten bezorgen door vrijwilligers met affiniteit met de senioren.

Gemak dient de mens

Wij als stichting en vrijwilligers stellen als hoogste prioriteit het voor de senioren zo makkelijk en laagdrempelig mogelijk te maken. “Gemak dient de mens” is daarom de slogan van Stichting Social Catering. De slogan staat exact voor wat Stichting Social Catering doet; Het makkelijk maken voor de senioren. Dit wordt gerealiseerd met koelverse kant en klaar maaltijden aan huis: betaalbaar, gemakkelijk, lekker, en betrouwbaar. De ideale oplossing voor senioren die thuis wonen. Dit alles in goede samenwerking met een betrouwbare maaltijdenleverancier die werkt met streekproducten en die nog kookt op de ouderwetse ”lekkere” manier.

Missie en doel

De stichting heeft een eigen missie en doel welke wij voortdurend nastreven.

De missie van Stichting Social Catering is:
Het organiseren en realiseren van een betaalbaar, lekkere en gezonde koelverse kant en klaar maaltijd aan huis. (Kortom) Stichting Social Catering doet dit door middel van een samenwerking met een flexibele maaltijdleverancier, die werkt met streekproducten en die dagverse gezonde maaltijden bereidt. Zo biedt zij haar gebruikers dat extra’s wat zij missen in andere maaltijden.

Het doel van de Stichting Social Catering:

• Klanten voorzien van een goede maaltijd waardoor men langer zelfstandig kan blijven wonen.
  • De mantelzorg minder belasten door middel van maaltijdverstrekkingen.
  • Bijdragen aan een goede gezondheid door het bieden van goede en verantwoord samengestelde maaltijden.
  • Vrijwilligers inzetten voor de bezorging van deze maaltijden. Door deze methode van bezorging aan huis bij senioren, vervullen wij een belangrijke sociale en signalerende functie in de samenleving.