Over de Stichting

Sociaal & Signalerend

Onze functie

Naast het leveren van maaltijden heeft Stichting Social Catering een sociale en signalerende functie op zich genomen. Bij het leveren van maaltijden en het contact dat wij met ouderen hebben gehad, is door ons gesignaleerd dat er onder ouderen behoefte leeft aan sociaal contact. Wij willen hierin onze bijdrage leveren door de maaltijden te laten bezorgen door vrijwilligers met affiniteit met de ouderen. Op deze manier zullen wij, als Stichting Social Catering, een bijdrage leveren aan de participatiemaatschappij zoals deze nu volop in ontwikkeling is.

Sociaal contact

Stichting Social Catering biedt de klant de mogelijkheid tot momenten van sociaal contact. Dit doen wij doormiddel van vrijwilligers die met enthousiasme de maaltijden bezorgen. Door het enthousiasme van de vrijwilligers kunnen wij u een optimale service garanderen. De maaltijden worden indien gewenst tot aan de koelkast bezorgd.

Anderzijds biedt Stichting Social Catering vooral mensen die om leeftijdsredenen geen deel meer nemen aan het reguliere arbeidsproces de mogelijkheid om zich toch nog actief in te blijven zetten voor de maatschappij. Dit zijn onze vrijwilligers welke dagelijks de maaltijden rondbrengen bij senioren met wie zij in contact komen.

Signalerend

Naast het hebben van sociaal contact biedt Stichting Social Catering ook een signalerende functie. Als onze vrijwilligers iets signaleren, maken zij een schatting van de ernst van de situatie, proberen het dan zelf op te lossen of ze koppelen het terug naar ons kantoor. Het kantoor zal contact opnemen met hem of haar, met een contactpersoon of met andere instanties. Wij en onze vrijwilligers zijn nauw betrokken bij de senioren welke maaltijden bij de stichting afnemen. Door middel van deze werkwijze verlichten wij de mantelzorg en kunt u als senior langer zelfstandig blijven.

De mens en het lokale aspect staan bij ons centraal.